Olipa kerran mies

Ja sinä päätät,
miten tarina jatkuu.

Uusimmat artikkelit

Uutta tietoa aamuliikunnan hyödyistä: Voi auttaa terveystapojen muodostamisessa ja painonhallinnassa!

Aamuharjoittelua on yleensä mainostettu ihmisille parhaana tapana polttaa rasvaa treenin aikana. Siinä se ei ole täysin ylivertainen. Sen sijaan aamuliikunta näyttää tuoreen tutkimustiedon mukaan tarjoavan paljon arvokkaampia hyötyjä terveellisemmästä tulevaisuudesta haaveilevalle!

Punttisalilta ja lenkkipoluilta potkua päivään – ja petihommiin!

Testosteroni… Se on hormoni, joka paitsi tekee pojista miehiä myös vaikuttaa hyvinvointiisi ja elämänlaatuusi monella tavalla. Testosteronitasot tippuvat luontaisesti iän myötä, mutta liian moni keski-ikäinen kärsii matalista testosteronitasoista elämäntapojensa takia. Onneksi niihin, ja samalla testosteronitasoihin, voi itse vaikuttaa!

Keskivartalolihavuus altistaa metaboliselle oireyhtymälle

Metabolisella oireyhtymällä tarkoitetaan tilaa, jossa henkilöllä on useita terveyttä uhkaavia häiriöitä yhtä aikaa. Oireyhtymän kriteereitä ovat vyötärölihavuus, kohonneet veren triglyseridiarvot, alhainen hyvän HDL-kolesterolin pitoisuus, kohonnut verenpaine sekä kohonneet verensokeriarvot. Kolmen kriteerin täyttyessä tilaa kutsutaan metaboliseksi oireyhtymäksi. 

Aika murskata aineenvaihduntamyytti: Arkiliike pitää sinutkin hoikkana!

”Tuolla kaverilla on niin nopea aineenvaihdunta, että se pysyy hoikkana, vaikka mitä söisi!” Oletko joskus kuullut tämän lentävän lauseen? Uusin tutkimustieto osoittaa, että se ei pidä paikkaansa. Hoikkana pysyvien salaisuus näyttää nimittäin olevan isompi arkiliikkeen määrä. Ja onneksi sen lisääminen on jokaisen omissa käsissä!

Näytä lisää uusimpia

Pikaoppaalla pääset nopeasti ja turvallisesti alkuun!

Pikaoppaassa esitellään sinulle keskeisimmät asiat, joilla kohotat kuntoasi sekä parannat arkista jaksamistasi, terveyttäsi ja ulkomuotoasi.

Tutustu pikaoppaaseen

  • Liikkuva aikuinen
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Sosiaali- ja terveysministeriö