Tee edes nämä – kolme kehittävää liikettä kuntosalille

Lihasvoima ja lihasmassa ovat tärkeitä terveydelle ja aineenvaihdunnalle. Punttitreeni on myös tehokkain tapa muokata kroppaa, sillä erityisesti aloittelijalla se polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan. Joskus aika kuitenkin on kortilla, ja salitreenejä on vaikea sovittaa aikatauluun. Mutta ei hätää: jo 20 minuutin treeni 2–3 kertaa viikossa kehittää voimaa ja lihasmassaa todella tehokkaasti.

Treenaatko liikaa? Tässä 7 yleistä yliharjoittelun oiretta

Erityisesti lomakausien jälkeen moni suuntaa lenkkipoluille ja kuntosaleille. Treenistartti on aina loistava juttu, mutta kuntoilijan kroppa voi mennä liiasta treenistä lievään ylirasitustilaan. Oireet kannattaa tunnistaa ja huilata suosiolla hetki. Muuten kestävyyden ja voiman kehitys tyssää. Jos tavoitteeseen liittyy kilojen karistus, pistää ylirasitus tehostopin myös rasvanpoltolle.

  • KKI
  • Likes
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Sosiaali- ja terveysministeriö
  • Liikenne- ja viestintäministeriö
  • Ympäristöministeriö
  • Työ- ja elinkeinoministeriö
  • Metsähallitus