Näin selviät loppuvuoden kolmesta pahimmasta terveyshaasteesta

Loppuvuosi tuo usein haasteita aktiivisempaa elämää aloittavalle. Pimeä aika tuo haasteita hyvinvoinnille ja lähestyvä vuodenvaihde voi kannustaa sohvalle aikana, jolloin aktiivisuutta tarvittaisiin eniten. Onneksi nämä haasteet voi kampittaa!

Uutta tietoa aamuliikunnan hyödyistä: Voi auttaa terveystapojen muodostamisessa ja painonhallinnassa!

Aamuharjoittelua on yleensä mainostettu ihmisille parhaana tapana polttaa rasvaa treenin aikana. Siinä se ei ole täysin ylivertainen. Sen sijaan aamuliikunta näyttää tuoreen tutkimustiedon mukaan tarjoavan paljon arvokkaampia hyötyjä terveellisemmästä tulevaisuudesta haaveilevalle!

Oletko sohvaperuna vai sähköjänis? Puolet on kiinni geeneistä!

Kuluuko suurin osa päivästäsi istuen, vai onko sinun vaikea pysyä paikallasi? Usein passiivisempia ihmisiä syytetään laiskuudesta, mutta kyse ei ole pelkästään opituista tavoista. Paras puoli on kuitenkin se, että olivatpa aktiivisuusgeenisi millaiset tahansa, voit myös itse vaikuttaa asiaan tehokkaasti.

Kuuntele kolme tarinaa miehistä, jotka ponnistivat liikkeelle sohvan pohjalta

Kymmenen AKT:n ammattikuljettajaa osallistui Liikkuva työpaikka 2019 -hankkeen elämäntaparemonttiin. Syyniin laitettiin liikkuminen, ruokatottumukset ja uni. Seitsemässä kuukaudessa osallistujat saivat aikaan huiman muutoksen. ”Aina oli joku sitku, mutku ja…

  • Liikkuva aikuinen
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Sosiaali- ja terveysministeriö