Kovaa vai hiljaa, pitkään vai pätkissä? Kummatkin toimivat, valitse itsellesi sopivin vaihtoehto!

Jos suunnittelet kuntoilustarttia, olet saattanut törmätä ristiriitaiseen tietoon siitä, miten kuntoa kannattaisi kohottaa: Lyhyillä ja tehokkailla HIIT-intervalleilla vai pitkillä ja rauhallisilla lenkeillä? Kovan ja matalan treenitehon kannattajat ovat jakautuneet omiin kuppikuntiinsa, joille on annettu eksoottiset nimetkin, HIIT ja LISS.

Oletko jämähtänyt valmiiseen kuntosaliohjelmaan?

Edessäsi on kiveen hakattu kuntosaliohjelma. Odotat hermoillen, kun juuri se oikea ja ohjelman määräämä harjoituslaite on varattu. Hommahan kaatuu siihen, jos ohjelmaa ei pysty toteuttamaan orjallisesti. Niinkö? Itse asiassa ei. Tuore tutkimus osoittaa, että liikkeiden valinta fiilispohjalta voi olla yllättävän hyvä tapa kehittyä!

Viisi tutkitusti tehokasta äijäkonstia, joilla parannat treenitehoa ja motivaatiota vuonna 2018!

Haluatko tuloksia? Tulosten kannalta treenissä tärkeintä on treenin säännöllisyys ja laatu. Säännöllisyyttä parannat motivaation kohottamisella ja harjoittelun laatua nostat, kun saat revittyä enemmän tehoa irti tekemistäsi treeneistä. Tässä viisi tutkitusti tehokasta kikkaa, joilla vedät tuloksesi uudelle tasolle vuonna 2018!

Joutuiko lanttu koville päivän aikana? Näin se vaikuttaa treenitehoosi illan treenissä

Kiire töissä kiristi kuin vanne pään ympärillä ja savu nousee korvista. Suuntaat töistä suoraan kuntosalille tai lenkkipolulle. Vaikka jalat ja yläkroppa ovat usein huilineet koko päivän, kuupan kuormitus voi rokottaa treeniä ja kampittaa kehitystäsi.

  • Liikkuva aikuinen
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Sosiaali- ja terveysministeriö